Comunicació oral
Majoritàriament, els consumidors catalans demanen més català a les marques. Una anàlisi que ha portat a terme la Direcció General de Política Lingüística, posa en relleu que al 67,9 % dels consumidors els agradaria que l'atenció al públic o telefònica de les seves marques i botigues preferides pogués ser també en català.
Empatitzar amb els consumidors és clau per a l'èxit empresarial. I la llengua és precisament un dels vehicles a través dels quals es pot construir una empatia molt més pròxima i real i aconseguir que les marques siguin més ben valorades.
Font: Què volen els consumidors? (DGPL)
|
|
|
|
Comunicació escrita
Si teniu dubtes a l'hora d'escriure ordres, instruccions o recomanacions, us recomanem que llegiu l'apunt del blog Optimot en què s'aclareix si cal usar l'infinitiu o l'imperatiu per referir-se a aquestes accions.
Segurament que, a partir d'uns quants exemples, ja intuireu quina és la forma adequada de donar una instrucció:
Consumiu-lo preferentment abans de finals de 2018
Mantingueu-ho fora de l'abast dels nens
No distragueu el conductor
Més informació aquí.
|
|
|
|
Bones pràctiques
|
|
|
|
|
|
El servei de llengua del sindicat de treballadors UGT du a terme accions per fomentar l'autonomia lingüística dels treballadors, especialment, dels que tenen un coneixement més feble de la llengua catalana.
Entre les accions que promou, destaquen les sessions de formació i l'orientació per ampliar els coneixements de català adreçades als treballadors immigrats.
Més informació a: Català UGT
|
|
|
|
|
|
Durant el mes de novembre es farà la setena edició de la campanya 'Demana-ho en català també!' a la xarxa d'establiments col·laboradors del Voluntariat per la llengua de Vilanova i la Geltrú.
Aquesta campanya pretén facilitar l'ús del català entre clientela i personal d'atenció al públic de les botigues, sobretot quan els compradors són aprenents de la llengua catalana. Podeu consultar el llistat d'establiments de Vilanova i la Geltrú que participen en aquesta campanya: aquí.
D'altra banda, del 16 de novembre al 2 de desembre també faran pràctiques de compra en català els aprenents del Servei de Català de Vilafranca i l'Alt Penedès. En aquesta ocasió, participen en aquesta actuació 23 comerços del barri de l'Espirall i de Sant Julià.
|
|
|
|
Notícies de llengua
|
|
|
|
Des del 2013 el CPNL promou la campanya I tu, jugues en català?, que vol contribuir a potenciar l'ús de la llengua catalana en el sector del joc i de la joguina. Per Nadal, les botigues de joguines adherides a aquesta iniciativa mostren de manera especial l'oferta de jocs en català en un espai destacat del seu establiment per tal de facilitar l'accés dels clients a aquests productes, que representen encara una quota petita del mercat.
En l'àmbit de les comarques de l'Alt Penedès i del Garraf, 17 botigues de joguines col·laboren un any més en la difusió dels materials d'aquesta campanya a través de la distribució d'un full informatiu de l'app de jocs en català i de la promoció del concurs de fotografies identificat a Instagram amb l'etiqueta #jugacpnl.
Consulteu les adreces d'aquestes botigues de joguines aquí.
|
|
|
|
|
|
Durant el mes de novembre es podrà participar en el concurs de jeroglícs 'Endevina-la!' als 22 establiments adherits al Voluntariat per la Llengua de Les Roquetes. Aquest joc lingüístic pretén promoure l'ús de la llengua catalana a les botigues d'una manera lúdica, engrescadora i que propiciï que la gent vagi als establiments comercials per participar-hi. Aquesta és la segona edició del concurs que s'organitza a les Roquetes i compta amb el suport de l'associació de comerciants UCER.
A més, del 23 d'octubre al 12 de novembre, també s'ha organitzat la segona edició d'aquest concurs al nucli de Ribes, que ha comptat per la seva banda amb la col·laboració de l'associació de comerciants Fem Ribes i en la qual hi han participat 29 comerços.
Llistat d'establiments participants al concurs 'Endevina-la!' a:
Les Roquestes
Ribes
Més informació
|
|
|
|
|