No visualitzes correctament aquest correu? Llegeix-lo al nostre web.  
Consorci per a la Normalització Lingüística

Portes Obertes

Butlletí electrònic sobre llengua per a comerços i empreses

34 Desembre de 2016 Edicions anteriors Segueix-nos per Twitter Facebook

Comunicació escrita

Pujar

Felicitacions de Nadal per als clients

Felicitacions de Nadal per als clients

Mai no és tard per escriure quatre paraules que expressin que un comerç o un establiment cuida la relació amb els seus clients.

Perquè us resulti ben fàcil, us proposem que feu un cop d'ull a l'apunt 'Textos per felicitar el Nadal' del blog La Grapadora. Segur que hi trobareu l'expressió que s'ajusta a la vostra manera de dir les coses.

I, per cert, Bon Nadal i Bon Any 2017 per a tots els lectors del Portes Obertes!

 

Resoldre dubtes a qualsevol lloc

Resoldre dubtes a qualsevol lloc

La informàtica ens posa a l'abast moltes eines i serveis. Cada vegada resulta més fàcil consultar qualsevol informació que necessitem gràcies a la connectivitat de què disposem en l'àmbit laboral.

Si parlem de resoldre dubtes lingüístics, tenim a l'abast diversos diccionaris en línia que ens poden aclarir com s'escriu una paraula, com es tradueix a una altra llengua o bé quins sinònims podem usar per substituir-la.

Entre els diccionaris més populars, trobem el Diccionari de la llengua catalana de l'Institut d'Estudis Catalans (DIEC2), que és el diccionari oficial de referència. En aquesta obra, es poden fer consultes per la forma sencera de la paraula o buscar-la només per les lletres del començament o del final, per exemple.

Recentment, el DIEC2 també ofereix per a cada paraula un enllaç amb altres fonts de consulta complementàries. Cal destacar que, a partir de la fitxa d'un mot, podem accedir al diccionari de sinònims.

A més, l'Institut d'Estudis Catalans ofereix gratuïtament l'aplicació per a mòbils del DIEC2, compatible per al sistema operatiu iOS o Android.

Comunicació oral

Pujar

Cursos per a empreses

Si voleu millorar les vostres habilitats lingüístiques, el Consorci per a la Normalització Lingüística ofereix un ventall de cursos específics per a sectors professionals, que s'ajusten al vocabulari i a les situacions comunicatives de diferents àmbits laborals.

D'aquesta oferta, a començaments del 2017 s'organitzarà a Sitges el curs 'Català a taula. Curs per a la restauració' de 20 h per als cambrers que tinguin un domini baix o nul de català oral.

D'altra banda, a Vilanova i la Geltrú s'han obert les inscripcions per al curs 'Català 2.0: per comunicar-se amb èxit' de 12 h adreçat als responsables de comunicació dels comerços i empreses.

Adreceu-vos a les nostres oficines per consultar-ne més detalls.

Cursos per a empreses

Bones pràctiques

Pujar

Oferta de català a les grans marques comercials

Segons l'Informe de Política Lingüística de 2015, les grans marques comercials que fan un ús més alt del català en el web i en l'atenció telefònica són les del sector de subministraments de la llar i les del sector de transport de viatgers, que tenen més del 70% de presència del català en aquests espais.

A continuació, l'oferta de català més significativa correspon a les marques de vins i caves i a les marques d'aigua.

Més informació

Oferta de català a les grans marques comercials

Notícies de llengua

Pujar

Convenis amb associacions de comerciants de l'Alt Penedès

Convenis amb associacions de comerciants de l'Alt Penedès

Al setembre el CNL de l'Alt Penedès i el Garraf va signar convenis de col·laboració amb tres associacions de comerciants; amb Som Sant Sadurní, d'una banda, i amb el Centre Vila i amb la Unió de Botiguers i Comerciants de l'Espirall de Vilafranca del Penedès, de l'altra.

Els convenis preveuen de fer actuacions per promoure que els comerços associats facin servir el català en l'atenció als clients.

Una de les actuacions dutes a terme a l'octubre en aquest marc de col·laboració va ser una sessió de formació sobre comunicació i atenció al client per als comerços de Vilafranca, amb l'objectiu de treballar diverses qüestions relacionades amb les llengües que fan servir els comerços en l'atenció oral dels seus clients.

Més informació aquí.

Sessions sobre llengua i marc legal per a emprenedors

Sessions sobre llengua i marc legal per a emprenedors

Fruit de l'acord signat al mes d'abril entre la Mancomunitat Penedès Garraf i el Consorci per a la Normalització Lingüística, durant el 2016 s'han organitzat un total de 6 sessions amb el títol 'En quina llengua hem d'atendre els clients?' que han servit per presentar el marc legal bàsic que han de conèixer les empreses amb relació a la llengua catalana, els serveis que el CPNL els pot prestar a cada municipi i algunes recomanacions útils per a la bona comunicació amb els clients.

En aquestes sessions hi han participat 61 emprenedors, que assistien a algun dels cursos organitzats pel Servei d'Iniciatives Econòmiques de la Mancomunitat Penedès Garraf a diferents poblacions: Sitges, Vilanova i la Geltrú, Sant Pere de Ribes, Santa Margarida i els Monjos i Sant Sadurní d'Anoia.

Més informació aquí.

Campanya de promoció dels jocs i joguines en català

Campanya de promoció dels jocs i joguines en català

De cara a les festes de Nadal, les botigues de joguines de l'Alt Penedès i del Garraf adherides a la campanya 'I tu, jugues en català?' han tornat a fer visibles en els seus aparadors i prestatgeries l'oferta de jocs en català de què disposen per tal de facilitar que els clients les localitzin ràpidament.

Una capsa vermella és el símbol d'aquesta campanya, que aquest any també incloïa la difusió de l'app 'Jocs en català' i un concurs de fotografies amb el joc preferit de cada participant, difós a les xarxes socials amb l'etiqueta #itujuguesencatalà.

A més, a Vilanova i la Geltrú s'ha pogut participar en el concurs 'Embarbussa't', que ha consistit a llegir algun dels embarbussaments exposats als taulells de la Cooperativa Abacus, de Joguines Chacón i de l'Imaginarium.

Durant la Fira del Regal de Ribes, també s'han difós els jocs en català en l'estand de l'associació de comerciants Fem Ribes.

Més informació

Foment del català en els establiments comercials

Foment del català en els establiments comercials

Recentment s'han dut a terme diferents iniciatives per promoure la presència del català en el sector comercial dels municipis de l'Alt Penedès i del Garraf.

En concret, s'han organitzat les pràctiques de compra en català dels nostres alumnes als establiments col·laboradors del Voluntariat per la llengua en tres municipis: a Vilafranca del Penedès, a Vilanova i la Geltrú i a Cubelles.

De moment, podeu accedir a la bona valoració d'aquesta actuació a Vilanova i la Geltrú i a Cubelles en aquest enllaç.

D'altra banda, durant el mes de novembre el Servei de Català de Sant Pere de Ribes i l'associació de comerciants Fem Ribes han organitzat el concurs 'Endevina-la!' en què han participat 30 comerços, que han estat visitats per més de 120 persones. El lliurament de premis als guanyadors va tenir lloc a la Fira del Regal d'aquesta població.

Vols compartir aquest butlletí al teu Facebook?

M'agrada

Vols compartir aquest butlletí al teu Twitter?

Tweet

Vols compartir aquest butlletí al teu Google+?

Comparteix

Equip de redacció

SC del Garraf i de Vilanova i la Geltrú
Rasa del Miquelet, 16
08800 Vilanova i la Geltrú
Tel. 93 811 57 73
Fax: 93 811 58 22
A/e: penedesgarraf@cpnl.cat

Twitter: @cpnlpobertes

   

Contacte

SC del Garraf i de Vilanova i la Geltrú
Rasa del Miquelet, 16
08800 Vilanova i la Geltrú
Tel. 93 811 57 73
Fax: 93 811 58 22
A/e: penedesgarraf@cpnl.cat

Twitter: @cpnlpobertes

 

SC de Vilafranca i l'Alt Penedès
C. de Pere el Gran, 32
08720 Vilafranca del Penedès
Tel. 93 890 61 79
Fax: 93 818 05 01
A/e: penedesgarraf@cpnl.cat

Twitter: @cpnlpobertes

Llicència de Creative Commons 2016 Consorci per a la Normalització Lingüística