Quasevol empresa que vetlli per mantenir una bona qualitat en l'atenció al públic i en la presentació dels serveis que ofereix estarà atenta a les necessitats de formació del seu personal. Un aspecte central en les relacions comercials és la comunicació, tant en el tracte directe amb els clients com en la relació documental (contractes, factures, publicitat...).
En un context de crisi, les iniciatives per fer-se visible han de ser creatives i hàbils. Un bon recurs per als emprenedors i les persones que busquen feina són les aplicacions gratuïtes per fer presentacions personals, tant orals com escrites, que hi ha disponibles a Internet.
A finals de l'any passat al CNL de l'Alt Penedès i el Garraf es va començar a desplegar la campanya de promoció de jocs i joguines en català "I tu, jugues en català?" que ha fet possible que, a hores d'ara, hi hagi una xarxa d'establiments d'aquest sector implicats en les actuacions per promoure el coneixement dels productes lúdics disponibles actualment en la nostra llengua.
Durant la campanya de Nadal i ara a la primavera s'ha organitzat activitats de promoció diverses que pretenen donar més visibilitat a l'oferta de jocs en català i, alhora, promoure l'ús de la llengua catalana en el lleure, la cultura i els jocs. S'han fet activitats diverses: tallers lúdics, un concurs per Internet o un altre concurs d'autobiografies lúdiques per als alumnes dels cursos i per als clients dels establiments que hi col·laboren.
A Sitges s'ha creat una xarxa d'establiments adherits al programa del Voluntariat per la Llengua que compta, de moment, amb deu comerços. Els alumnes dels cursos de català hi han anat a fer pràctiques lingüístiques per consolidar els aprenentatges que han fet a l'aula.
Durant tot el mes de maig, els aprenents de català de la capital del Garraf faran pràctiques lingüístiques en algun dels 45 establiments que participen en la campanya "Demana-ho en català també!", que pretén facilitar l'ús del català entre la clientela i el personal que atén el públic.
Aquesta campanya, organitzada pel Servei de Català i l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, es durà a terme a la ciutat per quarta vegada i representa la consolidació i ampliació progressiva d'una xarxa d'establiments que estan compromesos a facilitar l'ús del català amb els seus clients, sobretot amb les persones que estan aprenent la llengua.
Al mes d'abril l'Associació Casal Colombià i l'Associació de Joves Equatorians a Catalunya s'han adherit al programa "El comerç t'acull" de la Confederació de Comerç de Catalunya, per dur a terme actuacions d'assessorament laboral i professional per a emprenedors, empresaris i treballadors en els sectors del comerç, dels serveis i del turisme.
SC del Garraf i de Vilanova i la Geltrú
Rasa del Miquelet, 16
08800 Vilanova i la Geltrú
Tel. 93 811 57 73
Fax: 93 811 58 22
A/e: penedesgarraf@cpnl.cat
SC del Garraf i de Vilanova i la Geltrú
Rasa del Miquelet, 16
08800 Vilanova i la Geltrú
Tel. 93 811 57 73
Fax: 93 811 58 22
A/e: penedesgarraf@cpnl.cat
SC de Vilafranca i l'Alt Penedès
C. de Pere el Gran, 32
08720 Vilafranca del Penedès
Tel. 93 890 61 79
Fax: 93 818 05 01
A/e: penedesgarraf@cpnl.cat