No visualitzes correctament aquest correu? Llegeix-lo al nostre web.  
Consorci per a la Normalització Lingüística

Portes Obertes

Butlletí electrònic sobre llengua per a comerços i empreses

24 Febrer de 2015 Edicions anteriors Segueix-nos per Twitter Facebook

Comunicació escrita

Pujar

Com s'escriu una adreça postal

En la difusió dels serveis que ofereix una empresa, un comerç o un professional de qualsevol ram s'acostumen a distribuir targetes de presentació, fullets, catàlegs, tríptics... en què una de les informacions essencials és on s'ubica l'establiment en qüestió.

Si teniu dubtes a l'hora d'escriure la vostra adreça i voleu donar una bona imatge als destinataris a qui us adreceu, teniu a l'abast una eina per no equivocar-vos en cap detall: la fitxa específica Com s'escriu una adreça postal del cercador de consultes lingüístiques Optimot.

 

 

 

Més informació

Com s'escriu una adreça postal

Comunicació oral

Pujar

Com hem de parlar perquè ens vulguin escoltar

Les conferències TED estan corrent com la pólvora per les xarxes socials gràcies a l'interès de la informació que difonen i a la manera atractiva i sintètica de presentar-la.

En la que us recomanem a continuació, Com hem de parlar perquè ens vulguin escoltar, Julian Treasure ens proposa en deu minuts justos algunes idees per aprendre a parlar d'una manera convincent:

 

 

 

Més informació

Bones pràctiques

Pujar

6 comerços de Sitges se sumen a la xarxa d’establiments del VxL

6 comerços de Sitges se sumen a la xarxa d’establiments del VxL

Sis comerços de Sitges s'han adherit a la xarxa d'establiments que col·laboren amb el CPNL per fomentar l'atenció al públic en català. L'adhesió a aquesta xarxa pressuposa que l'establiment es compromet, per un costat, a fer la primera atenció als clients en català i mantenir la conversa en aquesta llengua, sempre que sigui possible, i, per l'altre, a garantir que les persones que vagin a l'establiment trobaran facilitats per expressar-se i ser ateses en català, encara que el parlin amb dificultat.

 

Més informació

Demana-ho en català també! afavoreix l’atenció en català dels aprenents de VNG

Demana-ho en català també! afavoreix l’atenció en català dels aprenents de VNG

Al final del 2014, els aprenents de català dels cursos del Servei de Català de Vilanova i la Geltrú i les aprenentes de La Frontissa han participat en la tercera edició de les pràctiques lingüístiques als comerços i empreses de serveis que col·laboren en aquesta iniciativa. En aquesta ocasió, els alumnes han pogut practicar els seus coneixements lingüístics en alguna de les 43 botigues que tenen les 32 empreses adherides a la campanya "Demana-ho en català també!".

En total, 44 aprenents de català han fet 127 pràctiques lingüístiques en 37 establiments diferents. Segons els aprenents, l'atenció per part dels establiments visitats ha estat en el 81% dels casos en català només.

Més informació

Parelles lingüístiques a la Fundació Amàlia Soler per fomentar l'ús del català amb els usuaris

Parelles lingüístiques a la Fundació Amàlia Soler per fomentar l'ús del català amb els usuaris

Sis parelles lingüístiques inicien l'experiència del Voluntariat per la llengua en el marc de la col·laboració establerta entre el Centre de Normalització Lingüística (CNL) de l'Alt Penedès i el Garraf i la Fundació Amàlia Soler, de Vilafranca del Penedès, per fomentar l'ús de la llengua catalana entre els treballadors i usuaris d'aquesta empresa.

 

Més informació

Notícies de llengua

Pujar

Estat de l'ús del català a Internet al gener de 2015

El percentatge global d'ús del català a Internet al gener de 2015 és del 63,62%; cosa que representa un increment de 0,04 punts percentuals amb relació al del mes anterior (63,58%).

Hi ha 10 dels 35 sectors analitzats a l'estudi que ens presenta mensualment el WICCAC que tenen un percentatge d'ús del català inferior al 50%. N'hi ha 7 que tenen un percentatge del 30 al 50% (baix) i 3 inferior al 30% (molt baix).

Entre els sectors econòmics en què s'usa més el català en les pàgines web corporatives tenim: vins i caves, fires i salons i també editorials i llibreries. Per contra, els tres rams més endarrerits pel que fa a l'ús del català a Internet són els de l'automoció, la perfumeria i els electrodomèstics.

Més informació

Estat de l'ús del català a Internet al gener de 2015

Telefonia mòbil en català

YCOM ens presenta quines són les operadores catalanes que ofereixen serveis de telefonia mòbil (veu i dades) en català. En tenim set per triar, entre les quals n'hi ha de mediàtiques, com la recentment llançada Parlem, de la qual n'hem vist els anuncis televisius o llegit titulars als mitjans de comunicació generalistes, però també n'hi ha que tenen una vinculació més local a una part del territori català.

Si teniu compte de Twitter, us recomanem que seguiu @ycomcat per estar al dia de totes les novetats tecnològiques en llengua catalana.

Telefonia mòbil en català

Vols compartir aquest butlletí al teu Facebook?

M'agrada

Vols compartir aquest butlletí al teu Twitter?

Tweet

Vols compartir aquest butlletí al teu Google+?

Comparteix

Equip de redacció

Contacte

SC del Garraf i de Vilanova i la Geltrú
Rasa del Miquelet, 16
08800 Vilanova i la Geltrú
Tel. 93 811 57 73
Fax: 93 811 58 22
A/e: penedesgarraf@cpnl.cat

Twitter: @cpnlpobertes

 

 

 

 

Contacte

SC del Garraf i de Vilanova i la Geltrú
Rasa del Miquelet, 16
08800 Vilanova i la Geltrú
Tel. 93 811 57 73
Fax: 93 811 58 22
A/e: penedesgarraf@cpnl.cat

Twitter: @cpnlpobertes

 

SC de Vilafranca i l'Alt Penedès
C. de Pere el Gran, 32
08720 Vilafranca del Penedès
Tel. 93 890 61 79
Fax: 93 818 05 01
A/e: penedesgarraf@cpnl.cat

Twitter: @cpnlpobertes

 

Llicència de Creative Commons 2015 Consorci per a la Normalització Lingüística