Recursos escrits
Softacatalà ha elaborat una guia col·laborativa per consultar quins aparells (mòbils, tauletes, lectors de llibres electrònics...) es poden configurar en català. De 170 aparells analitzats, n'hi ha 141 que es poden configurar en català i 101 que tenen text predictiu en català.
Més informació
|
|
|
|
Recursos orals
El CPNL ofereix, entre altres serveis, formació perquè les persones que treballen en les empreses puguin elaborar les comunicacions amb el nivell de qualitat adequat i també perquè el personal que atén el públic tingui la competència lingüística necessària per poder comunicar-se amb els clients i usuaris correctament en català.
Entre l'oferta de cursos disponibles, n'hi ha de formats diferents i amb continguts adaptats a àmbits concrets: Atenció al públic al comerç (45h), Català a taula. Curs per a la restauració (20 h), Català per a professionals sanitaris (10 h), entre d'altres.
Més informació
|
|
|
|
Bones pràctiques
La Universitat Oberta de Catalunya ha elaborat uns materials de difusió per donar a conèixer el concepte de Responsabilitat Social Corporativa en l'àmbit empresarial i de quina manera es posa en pràctiva.
Us recomanem aquest capítol introductori en què, a partir d'entrevistes a experts en aquesta matèria, s'analitza "Què és i què no és la Responsabilitat Social Corporativa?".
|
|
Notícies de llengua
|
|
|
A l'Alt Penedès i el Garraf 13 comerços s'han adherit a la campanya "I tu, jugues en català?" per donar a conèixer i facilitar l'oferta de jocs i joguines en català i fomentar-ne la demanda entre els ciutadans.
Aquests establiments es poden identificar fàcilment perquè a l'aparador o en un espai ben visible hi tenen exposada una capsa vermella envoltada de jocs i joguines en català. D'altra banda, ofereixen un material als clients amb l'adreça del catàleg Jocs en català del web del Consorci per a la Normalització Lingüística.
Des del mes de novembre s'estan duent a terme activitats diverses de promoció dels jocs en català en l'àmbit del CNL de l'Alt Penedès i el Garraf, entre les quals el concurs en línia Juga-hi! que es difon a les xarxes socials.
Més informació
|
|
|
|
La Generalitat posa en marxa la campanya "En català, també és de llei" amb l'objectiu d'informar i sensibilitzar la ciutadania perquè usi el català en les seves relacions amb el món de la justícia, i que els professionals del sector el facin servir com la llengua habitual emprada tant en jutjats com en registres públics, notaries, despatxos d'advocats o consultes de graduats socials, entre d'altres entorns.
Les idees que difon aquesta inciativa són:
- En català, els documents són vàlids
- La justícia està preparada per treballar en català
- Pots declarar en català
- Tu ets el client, digues a l'advocat que et representi en català
- Tu tries la llengua, la llei t'empara
- Els registres, també en català
- Els documents públics, els pots demanar en català
La possibilitat d'adreçar-se en català a les instàncies judicials no existeix només per als ciutadans en particular, sinó també per a les empreses i organitzacions de tot el nostre territori.
Més informació
|
|
|
|
La campanya "Demana-ho en català també!" de Vilanova i la Geltrú va rebre el Premi SIRGA a les bones pràctiques lingüístiques en el marc de la II Jornada de Dinamització Eines 2.0: estratègies de comunicació per a la promoció de la llengua, que va tenir lloc a Barcelona el 21 de novembre.
L'objectiu d'aquesta actuació és facilitar l'ús del català en les converses entre la clientela i el personal que atén el públic a les botigues, sobretot quan els compradors són aprenents de català. Se n'han fet tres edicions: al desembre de 2013, al maig de 2014 i aquest novembre passat. En aquest període, s'han signat 33 convenis i hi ha 47 establiments adherits al Voluntariat per la Llengua.
Més informació
|
|
|